Perfect Fight Club
Muay Thai, Ökölvívás, Jóga

Crossfit: multifunkcionális edzés

A funkcionális edzés lényege akár saját testsúllyal, akár más súllyal olyan gyakorlatok végzése, amely során az egész test, mint egy egység, összehangolva, folyamatosan, a lehető legtöbb izomcsoportot igénybe vevő megterhelés alatt áll, külön ügyelve az ízületek kímélésére. Nincsen külön „bicepsz nap” és „láb nap”. Nem széken ülve edzünk, a mozgásunkat nem gépek irányítják.

A funkcionális edzés célja nem felfújni az izomzatot. Az egyetlen célja, normális és akár hétköznapokban is használható emberi természetes mozgásrendszer segítségével minél nagyobb erőre, mozgékonyságra, testtudatra és állóképességre szert tenni.

A funkcionális edzés előnyei:

  • A funkcionális edzés, ahogy a neve is mutatja, egy „készség” megszerzésére vagy erősítésére szolgál. Ez a készség egy sportolónál lehet a fősportágában elért eredmény növelése (pl. egy judosnál a dinamikusabb csípőmunka kifejlesztése a swingek segítségével), a hétköznapi embernél pedig a szebb testtartás, egészséges mozgás stb.
  • Az izmok nem izoláltan erősödnek meg, hanem egységesen. A tested sokkal jobban képes lesz összetett mozgások kivitelezésére, a tested ura leszel
  • A funkcionális edzéssel egyszerűen sokkal több izomcsoportot és mélyizmot tudsz megmozgatni. Hátizmok, törzsizom, ami a test vázát képezik, nagyon komolyan megerősödnek.
  • Azzal, hogy nem egy gép „vezetése” alatt mozogsz, a testtudatot, koncentráció képességed páratlan módon megerősödik. Fogalmazhatunk úgy is, hogy sokkal ügyesebb leszel.

(Forrás: Felsőfokon.hu a Szakmai magazin szerző: Dr. Túry Miklós RKC instruktor)


Crossfit: multifunkcionális edzés - 1. kép
 
 
(C) Perfect Fight Club, minden jog fenntartva